Yöllä se iski taas, ”Mitä vittua mä vielä täällä teen?” Erehdyin menemään Facebookkiin eilen, päätin siistiä tietoja, kaverilistoja ja aikajanaa. Fb:hen tuli liityttyä joskus -08, ja en vieläkään ymmärrä sen ”hienoutta. En halua kaverilistalle ihmisiä jotka tunsin 10 vuotta sitten, tai joita morjestan satunnaisesti. Mutta silti aina Fb:hen meneminen herättää sen yksinäisyyden olotilan vahvana. Tekisi mieli poistaa vain koko tili, mutta sitä kautta tulee pidettyä jonkunlaista yhteyttä kahteen ihmiseen, joihin ei muuten pitäisi kait ollenkaan.


Halusin jo muksuna kohtuullisen kaveripiirin. 5-7 ihmistä, jotka hengaavat yhdessä. En haluaisi joka juhlahetki päätyä automaattisesti siihen, että vietän senkin päivän yksin. Ärsyttää aina kertoa viikonloppusuunnitelmista etten tee mitään. Laskentatavasta riippuen, mulla on 1-3 ystävää. Näistä kolmesta, näen yhtä tunnin ajan kerran kaksi kuukaudessa, toisia vielä harvemmin. Ja kaikki nämä ovat vähintään kihloissa ja suunnittelevat jo häitä. Minun ollessa yksin

Jos mun kohtalo on olla aina yksin, ei edes kavereita ympärillä, niin miksi ihmeessä se pitäisi kulkea. Jossain vaiheessa kyllästyn, eikö se ole siten jo nähty. Kuulu niihin, jotka ovat menettäneet jo toivon. Lasi ei ole puoliksi täysi eikä tyhjä, sitä lasia ei enää ole. Antakaa minun olla.

Comments (0)