Kuulun niihin ihmisiin, jotka luovat kokonaisia maailmoja mielessään. Minulla on koko ajan kehitteillä neljä tai viisi eri tarinaa, eri skenaariota päässä. Jokaisessa tarinassa olen mukana. Tarinat elävät sitä mukaan missä menen, olenko sitten junassa, työpaikalla tai kaupassa. On melko surullista ehkä sanoa, mutta elän melkein 24/7 mielikuvitusmaailmoissani. Pystyn skarppaamaan tähän hetkeen. Tiedän mitä maailmassa tapahtuu, tiedän, kun minulle puhutaan. Olen aina ajoissa, tiedän missä minun pitää olla ja milloin. Joten ei siitä kait haittaakaan ole.

Tiedän kuitenkin milloin olen ollut eri todellisuudessa. Silloin, kun löydän itseni jo määränpäästä, mutta minulla ei ole mitään muisitjälkeä koko matkasta. Kun tulen suihkusta ja mietin missä välissä pesin hiukset. Kun olen tiskannut, en kunnolla tiedosta millaisia astioita tulee tiskattua. Pystyn toimimaan, mutta tapahtumasta ei jää mitään kerrottavaa. Minusta tulee sillä hetkellä robotti, katse lasittuu, unohda minut. 



Joskus luin jostain, että ihminen, joka elää haavemaailmassa useita tunteja päivässä, joka päivä (tai ainakin lähes) on alttiimpi tekemään itsemurhan. Ehkä siksi, että todellinen maailma on väritön, tylsä, mustaa valkoista ja harmaata verrattuna siihen maailmaan minkä saat luotua itsellesi.

Comments (0)