Netistä löytyy sivuja, joissa selitetään syömishäiriöt. Myös uusi Fatorexia on saanut puskettua itsentä julkisuuteen, ja yrittää päästä virallisten syömishäiriöitten listalle. Mulla on jonkunsortin syömishäiriö. Mutta millainen. 

Olenko bulimikko, kun joskus oksennan. Ruoan määrällä ei ole väliä, se voi olla vain normaali annos puuroa, tai sitten kalorimäärältään 2000-3000 sekoitus eri höttöä. Toisaalta, en enää oksenna sillä intensiivisyydellä, kuin ennen. En edes ahmi enää sellaisella intensiivisyydellä.

Onko minulla BED, koska saatan ahmia, mutta en edes mieti miten saisin sen ruoan pois. Ahdistun ja masennun vain. Kuten edellä, en ahmi niin paljoa, ja niin usein.

Olenko anorektikko, koska saatan olla pitkät ajat pienillä kalorimäärillä. 0-300 kcal päivässä. Tähän päälle tiettyinä ajanjaksoina tuhottomasti liikuntaa, toisina ajanjaksoina ei yhtään. Toisaalta en pelkää syömistä, ainakaan vielä, samalla intensiivisyydellä, kuin oikeat anorektikot. En ole törkeän alipainoinen. En ole luuta ja nahkaa.

Vai onko minulla fatoreksia, koska joskus peilistä katsoo ihan ok tyttö.

Onko väärin sanoa, että minulla on syömishäiriö. Olisinko enemmän totuudenmukainen, jos sanoisin, että minulla on häiriö syömisessäni. Koska se pitää paikkansa. Ei kukaan terve, ruokaa hyvällä tavalla rakastava toimi näin. Ei kukaan terve ahmi, oksenna, tai säännöstele ruokaa näin raa’asti.


Comments (0)