Aina välillä mietin mitä olen. En osaa luetella vahvuuksia, vain heikkouksia. Vain haaveita, joista olen luopunut. Saan monet ihmiset hermostumaan, kun en osaa sanoa missä olen hyvä. Mutta en ole merkittävän hyvä missään. En oikeastaan edes tiedä milloin voi sanoa olevansa jossain asiassa hyvä. Sitten, kun on siitä ylpeä? Sitten, kun joku toinen sanoo sinun olevan siinä hyvä?

Tuntuu kuin katoaisin. Kuori muuttuu koko ajan vahvemmaksi, en pääse siitä läpi. Enkä edes tiedä enää haluanko. Toimin monesti kuin robotti. Teen asiat, mutta en muista tehneeni niitä. Silmien edessä on verho. Ja kaiken lisäksi aivot on päällystetty teflonilla, sinne ei tartu mitään. 

Olen keskiverto. Olen helposti unohdettavissa. Minusta näkee läpi. Lähes jokainen teko on ennalta arvattava. Olen tylsä ja yksinkertainen. Olen luonut itsestäni koneen, joka tottelee jokaista käskyä. Hiljainen palvelija, nöyrä vailla omaa tahtoa. Mutta kenen palvelija olen. Sitä minä olen.


Comments (0)